logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۹۷۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد:

پیش‌بینی خرید ۳۰ هزار تُن گندم در ماهنشان

پیش‌بینی-خرید-۳۰-هزار-تُن-گندم-در-ماهنشان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ بیش از ۱۱ هزار تُن گندم به سیلوها تحویل داده شده است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود ۳۰ تن گندم توسط مراکز دولتی خریداری شود.

علی‌رضا رضائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ بیش از ۱۱ هزار تُن گندم به سیلوها تحویل داده شده است و پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود ۳۰ تن گندم توسط مراکز دولتی خریداری شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کشاورزان جهت تأمین بذر‌های مصرفی و تأمین مصارف دامی حدود پنج تا ۶ تن را ذخیره می‌کنند افزود: کشاورزان گندم‌های تولیدی مازاد خود را به سیلوها تحویل می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان با اشاره به اینکه پنج سیلو و مرکز خرید گندم در حال فعالیت هستند عنوان کرد: جهت خدمت‌رسانی و تسهیل در امور مرکز خرید دیگری در شهر دندی افتتاح خواهد شد که برای ارائه خدمات در حال خریداری و نصب باسکول و ملزومات هستیم.

وی گریزی به کیفیت گندم‌های تولیدی زد و اذعان کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌های پاییزه دیر‌رسی داشتیم که با تاخیر ۲۵ تا ۳۰ روزه بوده است سبب کاهش رشد و کیفیت گندم در مناطق پایین دست شده است.

رضائی در رابطه با کیفیت گندم‌های تولیدی در ارتفاعات ماهنشان ابراز خرسندی کرد و گفت: در مناطق بالا‌دست تولیدات بالا و با کیفیت بهتر مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌ها برای تحویل گندم به مراکز و سیلوهای دولتی به کشاورزان انجام شده است بیان کرد: این اقدام باعث می‌شود که تولید شهرستان به صورت رسمی اعلام شود و در نتیجه ما می‌توانیم تسهیلات بانکی و سایر ملزومات کشاورزی که نیاز است از طریق ستادهای سازمانی جذب کنیم‌.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان تصریح کرد: پتانسیل تولید هر شهرستان دلیلی برای جذب و اعطای تسهیلات، خدمات و سایر ملزومات به عنوان یک دلیل مهم تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ماهنشان زیر کشت گندم محصول هستند.

رضائی با بیان اینکه سیلو‌ها و مراکز خرید تا پایان فعالیت گندم‌کاران محصولات تولیدی را خریداری خواهند کرد افزود: کشاورزان گندم‌های تولیدی خود را به مراکز دولتی تحویل دهند تا در دریافت تسهیلات و خدمات در زمان درخواست به راحتی ارائه شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر